Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2009 11:47 - Поздрави от дивия изток
Автор: naire Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3971 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 20.03.2009 14:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Седя в една кръчма до общежитието и най-сетне се принуждавам да напиша нещо след дълго време. Имам такъв малък проблем. Когато главата ми е заета с прекалено много неща, не мога да пиша. И тази година е пълна на всичко възможно. Изпити, грижи с племенницата, и пътуване за България. Някога оставаше време, но не оставаше воля. Къде е възможно за човека да се намери мотивация да пише? Винаги с грешки, обърквано, често неитересно.....

Дълго обмислих това. След като пристигнах в Пловдив, вече не мислих, че ще се върна към блога. Тук вишдам и слушам български език и някога и намирам хора, които ме поправяват. Не е нуждно да се нервирам нервирам няколко часа над кравиатура за да се опитвам да измисля нещо нали? 

Но сега намерих довод да пиша. Възможно е да звучи патетично, но аз съм просто такъв. Запознаел съм се тука с няколко хора, не много добре, познамам ги. Някои ми пагаха, с някои просто говорих, никого от тях не зная добре, но когато днес имах време да мисля малко, намерих, че ми липсват, че ми липсват коментари, поправки, случки. Тази виртуална България беше първа, с която се запознах и моя България не би била цялостна без нея. Просто не искам да си я изгубя. 

Добре, вече бях достатъчно непримирно патетичен, сега нещо практично. Каква е България за присгигнащия чех? Мръсна, лоша и развалена? Моите състудентки казват това. Възможно е те да са прави, но аз просто приемах това като факт. С бюджета на България не съм чакал, че ще изглежда като Прага, която на места е също толкова мръсна. Депресивната атмосфера сигурно я подкрепят и некролози. Поради тях и  прекалено много стари и прекалено малко млади лица България наистина изглежда като страна на умиращите. Бедна, загубена, това казват и турците и румънеца в общежитието. Наистина ли е така?

Не съм съгласен. Трябва да се гледа добре, но това не е изгубена страна. Знаете ли, че под мръсността и разваленост имате много вкусотие и красота. Бил съм в няколко гърцки големи града. Те са по-модерни, но никой от тях (поне в историческия център) няма толкова приятна улица, като пловдивска пешеходна зона, нямат нищо магично като старият град и главно нямат нищо интересно в сравнение, с някога развалени, но все още хубави изградени домове, които образуват истинската атмосфера на града. Разбира се, че комунистическото наследство е възможно да се вижа навсякъде, но това не е различно от другите страни. 
България изглежда като особен свят, където нищо не работи добре, не все пък работи, никъде не виждам резигнаиця, като в Куба. Разбира се, че голям град не е цяла България, но просто не мога да си допусна, че България е страната без бъдеще. Само се надявам, че българите мислят същото.
За чех някога изглежда магично. В някои места се чувства като в къщи, но едва влезе в друга улица, ще се намери в съвсем друг свят, с който нямаше шанс да се запознае в Чехия. 
Хм............така започва моето запознаване с България. Имам такава проста инфантилна радост че съм тук. Ще видим, ако продължи.
image



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Здрасти:)В Пловдив е суууупер:)Не ...
26.02.2009 14:18
Здрасти:)В Пловдив е суууупер:)Не пропускай да отидеш на кръчма "Найлона",атмосферата там предразполага за писане...:)
цитирай
2. tili - здравей!
26.02.2009 15:37
Какъв добър човек си ти. От времето на Иречек сме се урбанизирали много, а за националния дух - сам ще прецениш :-)
цитирай
3. estrella - Чудех се
27.02.2009 07:27
какво е станало с теб:) Пиши по-често. :)
цитирай
4. naire - estrella
01.03.2009 13:16
Ще се опитвам да пиша поне един пост всяка седмица, но нямам шанс да пиша повече заради занятия е факта, че нямам интернет в общежитието.
цитирай
5. анонимен - здрасти
01.03.2009 17:17
Здравей, naire,
Само малка поправка :-) Изток, Запад, Север и Юг се пишат с главни букви. Пиша ти това, защото искаш да коригираме :-)
Радвам се, че пишеш отново! Ще следя и ще чета с удоволствие!
В Чехия излезе Алек Попов, в превод на чешки, през януари 2009-а! Хубави разкази са подбрани и се надявам да ти бъдат интересни!
До скоро писане :-) Чао
цитирай
6. kosara2008 - :) и Честита баба Марта, момче!!!
01.03.2009 20:11
пъстроцветно и весело да ти е...здрав и свеж бъди!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: naire
Категория: Лични дневници
Прочетен: 447190
Постинги: 134
Коментари: 438
Гласове: 1634
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031